פולין

אז למה דווקא לפולין?

האמת…כל שנה אנחנו מוצאים יעד מעניין באירופה, כי אני לא סובלת מקומות חמים מידיי וגם כזה יהיה נוח לטייל בו כמשפחה מבחינת הכיס. אנחנו כמעט שלא נוסעים במהלך השנה (נס עמים השנה היה יוצא דופן) ומכוונים את כל המשאבים והאנרגיות לזה. כמו כן תכנון של כמעט שנה מראש תורם גם כן להוזלת העלויות ואכן זה לא יקר כמו שזה נשמע… הטיול הזה שלרוב נמשך כשבועיים, כי פחות מזה עם ילדים לא ממש מרגיש חופש, עולה לנו לא הרבה יותר מכל חופשה משפחתית באוגוסט באילת.

ונחזור לפולין…

זו לא היתה התכנית המקורית…

כשחזרנו באוגוסט שעבר מסלובניה הינו סגורים על גאורגיה או סלובקיה ואז ראיתי את בלוגר הטיולים חן עמר באגמים המיזורים בפולין ואמרתי זהו! לשם! אגב רוב הישראלים נוסעים לורשה עצמה ולא מכירים את האזור הזה של פולין.

אז למה באמת לא ורשה וזהו?

את ורשה עצמה חווינו ביום הראשון . נחתנו בשמונה בבוקר ויצאנו ליום בעיר עצמה. לעת ערב ,אחרי שהילדים היו מותשים וידענו שהם ישנו את כל הנסיעה, יצאנו לאזור האגמים – נסיעה של כשלוש וחצי שעות אנחנו, מוסיקה, הנופים וסהר הסורר שהתעורר לשעה באמצע. כמו כן, נחזור אליה גם ביום האחרון.

אני שוב עוצרת רגע להסבר קצר…

בטיולים שלנו אנחנו מחפשים מעט עיר, אבל ממש מעט, והרבה מרחבים וטבע מהסוג שיאפשר לילדים שלנו להתרוצץ בחופשיות ומצד שני שעדיין יהיה אפשר לטייל ולראות אנשים ולא רק לרבוץ , מן איזון בין מנוחה לטיולים, כזה שהוא מאסט מבחינתי בטיול עם ילדים אם רוצים לחזור מלאים באנרגיות חדשות ולא מותשים.

אם ככה…

את היום הראשון בוורשה התחלנו בשוק ארוחת הבוקר. שוק קטן ומקומי בתוך שכונה מהממת של בתים כאילו מתוך תמונה, ששוכנת על פארק כשהשוק ממש בכניסה אליו ובסמוך אליו גם גינת משחקים. לוקיישן מושלם להתחיל בו את היום אחרי שהילדים בילו כמה שעות בשדות תעופה ומטוס וממש זקוקים לקצת ספייס להתרוצץ בו ואילו אנחנו לארוחה טובה.

השוק מלא במאכלים מקומיים ומאכלי מהגרים… החל מכיסוני בצק פולנים, פאייה בסגנון דרום אמריקאית, אוכל אסייתי וכן בגדים הייצור מקומי, פירות טריים, דבש מ-ע-ו-ל-ה ואפילו פינת יצירה חינמית בכדי להעסיק את הילדים בזמן שההורים שלהם אוכלים, בקיצור – מושלם!

מ

משם המשכנו לאזור העיר העתיקה של ורשה לסיבוב בין רחובות קסומים, פסלים אנושיים, ים גלידריות, מוסיקה והופעות רחוב. אני חייבת להוסיף ולהודות שהסיבוב הזה ערך כשעה וחצי והיה מאוד מדוייק מבחינת הסבלנות של הילדים.

ל

אחר שסיימנו לאכול, לטייל ולעייף את הילדים יצאנו לדרך – כשלוש וחצי שעות- כולל עצירה בסופר מקומי בדרך, עד לאגמים המיזורים.

האגמים המיזורים אגב הוא אזור עתיר אגמים , כ-2000 במספר, בצפון מזרח פולין, המקושרים בניהם בתעלות ולים הבלטי וכן נכללים בין 28 פלאי העולם הראשונים. זהו אזור רווי בעיירות קטנות, צימרים ובתי הארחה קטנים ומעט מלונות גדולים שמתאימים לקבוצות מטיילים קצת יותר גדולות. הייתרון הוא שבשל ריבוי האגמים רבים מבתי ההארחה יושבים ממש על האגמים עצמם ונותנים חוויה טבע אמיתית.

באגמים אנחנו ישנים בסמוך לעיירה מיקלוואקי, במלון שנקר קלוב מילה. מלון על שפת אגם , בתוך יער, נוסעים כעשר דקות ממש בדרך עפר בתוך היער, וזה שווה כל רגע ורגע!למלון חוף פרטי על האגם, בין מלא עצים וזריחות קסומות. החדרים בו הם ביקתות עץ מהממות ומאובזרות דיו: מטבחון, מקלחת ושירותים נקיים, שני חדרי שינה, סלון קטן וטלוויזיה . במלון עצמו שני חדרי ג׳ימבורי, משחקי וידאו, מיני פארק חבלים, בריכה וג׳קטוזי עם טמפרטורות מי קרח, אזור כדור עף, מתנפחים ופעילויות מים בתוספת תשלום ומיני דיסקו בכל ערב.

בנוסף למלון שתי מסעדות במחירים הגיוניים לחלוטין. האחת פעילה בבוקר בסגנון בופה בעלות של 26 זלוטי לאדם (כ-25 ש"ח) – ילדים ללא תשלום, והשניה בערב. כמו כן שתיהן פעילות במקביל בצהריים , האחת בסגנון בופה ואחת לפי תפריט).

אנחנו הזמנו את המלון בבוקינג סביב חודש ינואר בעלות של 370 שח ללילה. שימו לב שבפולין הרבה מלונות יוצאים לסוג של פגרת חורף ולא נותנים מענה או שלחילופין מראים שאין חדרים בין החודשים אוקטובר לדצמבר, ובינואר מתחילים רישום לקראת העונה .

אגב, אנחנו קבלנו חדר עם נוף לאגם – פרט סופר משמעותי ומשפר את האיכות החופשה שאפשר לי להנות מזריחות קסומות. לעומת זאת חברים שנסעו איתנו הזמינו את החדרים ישירות מול המלון אך הוסיפו חמישים ש"ח ללילה בכדי לקבל חדר עם נוף לאגם. לכן , שווה להתכתב עם המלון דרך בוקינג או לנסות להוסיף הערה בטרם סוגרים מולם ישירות.

עוד דבר… ישנו גם אזור שהוא סוג של מקבץ מאוד צפוף  של וילות- ניתן לראות את מספר האזור במפה שלהם באתר… תבקשו לא לישון בוילות ששם כיוון שהם צפופות ול נהנות לא מנוף לאגם ולא מנוף ליער (כן יש גם אזור מטריף ממש על היער).

צריך לקחת בחשבון שזה לא קלאב מד אבל הצימרים נעימים ונקיים…לא נותנים חומרי ניקוי אבל הערתי להם שזה משהו שצריך להיות כתוב והם ממש קיבלו את הערה הזו .משהו לקחת בחשבון… שמי שטס לפולין זה סטנדרטים קצת שונים…הרגלים שונים חיים יותר פשוטים יותר מזרח אירופה אבל היי בגלל זה גם המחירים הנוחים יותר בכללי…

העיצה שלי היא לעצור בסופר בדרך ולקנות מעט מוצרי חלב , נקניקים ,חטיפים ובירות על מנת לא להיות תלויים לגמרי במלון.

כמו כן…למלון הזה ספציפית תביאו חומר לנקות את השירותים , סבון כלים… אולי מעט כלים חד פעמיים ומגבות חוף . הדוד החשמלי שאחראי על חימום המים בצימר מספיק לכשלוש מקלחות מהירות, ואם אתם מעוניינים בשירותח כביסה תרשמו שלושה ימים מראש ולהחלפת מגבות וכן ניירות טואלט יש לגשת לקבלה יום מראש ולבקש.

דבר נוסף…לדעתי במלון הזה ספציפית הם גם לא מכוונים כל כך לתיירות חוץ…יש להם מספיק תיירות מפולין ורוסיה ושוב גם וסטנדרטים שונים משל ישראלים כי הרוסים והפולנים קהל פשוט יותר… אפשר לראות את זה לפי זה שרוב הצוות לא מבין מילה באנגלית פרט לכמה בנות בקבלה…לעומת זאת רוסית כולם מבינים.

ושוב לדעתי הנוף של הזריחה פה בבוקר שווה הכל.

את היום השני העברנו במלון על מנת להוריד מעט הילוך אחרי לילה של טיסות ויום טיולים והתנסינו בכל מה שיש למלון להציע. ופה שוב אני חוזרת לאיזון הנדרש בטיול על ילדים

לעת עצה אעצור….

יש לי ארוחת בוקר שמחכה לי😊

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

בלוג בוורדפרס.קום. ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.