זן הולך ונעלם

אז בפוסט הקודם דברנו על הקשר בין אופנה ומגדר ומן המתבקש שיעלה הנושא הבא…

בגדי בנים – זן הולך ונעלם

בואו נדבר על ההבדלים במגוון הקיים לבנות לעומת המגוון הקיים לבנים . כאשר אני מסתובבת בחנויות או עושה אונליין שופינג לבנות, כן כן לי יש בנים אבל במסגרת שירותי סטיילינג לילדים או סתם בשביל האחייניות ההורסות שלי, אין ספק שהרבה יותר קל לי למצוא פריטים לבנות.

כהורה לבת יש מגוון גדול של פריטי ביגוד במחירים מאוד נוחים…החל מחצאיות טוטו, שמלות בייסיק , טייצים, טי שרטים… וכן אני מדברת על רוב חנויות הקניונים…זארה, גולף, קסטרו וכן כמעט כל חנויות המעצבים שאני מכירה, בהן תמצאו אינסוף פריטים בטווח נוח ואפילו עד 50₪.

לעומת זאת אם אחפש במחלקות הבנים של רוב חנויות הקניון והאתרים, ההיצע יהיה נמוך יותר, רוב שילובי הצבעים שאמצע ינועו בין ירוק וכתום מוזרים, כחול חסר סגנון, גזרות ישנות וכן הלאה, ושלא נדבר על המחירים…פריט בנים שווה עד 50₪ זו מציאה אמיתית!

לצערי בכל הקשור לאופנת בנים בכדי לקבל פריט מסוגנן צריך לשלם יותר וכן גם לחפש יותר ותסמכו עלי… כאמא לבנים אני יודעת !

אם אגדיר לעצמי מגבלת מחיר של 50-60₪ פר פריט בייסיק לבנות (ופעמים רבות מדובר אף בפריט שהוא יותר מבייסיק) אמצא אינסוף אפשרויות מעולות , בעוד בקטגוריית הבנים זה המחיר ההתחלתי של רוב פריטי הבייסיק.

לדוגמא מכנסי פוטר באיכות בינונית ברשת מאוד גדולה ומוכרת לכולכם מחירם בתחילת העונה מגיע ל-80 ₪ , סווטשירט 90₪ וכן הלאה … ברשת דומה המחירים יהיו אפילו גבוהים יותר. מחיר זהה אגב לרוב מכנסי המעצבים שאני קונה לבנים במחלקות הסייל באתרים ושלא נדבר על הבדלי האיכות. (אני לא אומרת שאין מציאות אבל זו הסיבה שאני באופן אישי נמנעת כבר לרוב מרשתות מוזלות ופשוט מחפשת במחלקות הסייל של בגדי מעצבים).

אוקי…אז עד עכשיו יש פשוט פחות מגוון ויותר יקר, אז למה זן הולך ונעלם?

כאחת שנמצאת בתוך התעשייה אני יודעת שבכל שנה המעצבים מורידים את כמות הדגמים שהם מיצרים לבנים ויותר מזה, כאלה שהתמקדו בבנים פשוט עזבו את התעשיה.

אם כך למה?

אם יש מוצר חסר ויש מי שמייצר מדוע המשוואה הזו לא עובדת?

הסיבה נעוצה בהבדלי הצריכה של הורים לבנות לעומת הורים לבנים ובנושא שעלה בפוסט הקודם- הבדלי מגדר.

הורים לבנות ישקיעו סכומים אחרים וגבוהים יותר בפריט של בת לעומת הורים לבנים . נסו לומר להורה לבן לרכוש פריט בסכום של 200₪ סביר להניח שהוא יצחק לכם בפנים . לעומת זאת שמלה לבנות ב-200₪…מניחה שרובכם מהנהנים או לחיוב , או יותר נכון מהנהנות עכשיו לחיוב.

והנה התשובה מדוע זן הולך ונעלם… כיוון שגם כאשר מעצבים מייצרים בגדי בנים פשוט אין להם קהל כתוצאה מהבדלי תרבות, מגדר , צריכה וכל הנושאים שעלו בשני הפוסטים האחרונים.

הפעם אני אעצור איתכם כאן ביחד…

עם קצת חומר למחשבה על כל מה שנכתב בשני הפוסטים האחרונים ( וקצת תמונות כי איך אפשר בלי😜) ובמחשבה שאולי אצליח לשנות עוד קצת את החשיבה שלכם על הרגלי צריכת בגדי הילדים וגם אל לא …. אז לפחות את החשיבה שלכם .

<span dir=rtl>5תגובות ל‘זן הולך ונעלם’</span>

Add yours

  1. טוב קודם כל התמונות הורסות…. להתעלף!! אני ממש מסכימה עם מה שכתבת… כל כך קשה למצוא בגדים לבנים שגם יהיו בסטייל וגם לא יחנקו כלכלית…. כי עם שניים (4,2) ועוד אחד בדרך(מועדון אמהות לבנים) קצת קשה לקנות לכל אחד כמה וכמה מכנסיים שכל אחד מעל מאה שח.. להיכנס לרשתות האהובות עליי ולראות את המבחר העצוווווום (חללים שלמים) של בנות לעומת הכמה סטנדים הקטנים של הבנים שבכל אחד אולי שלושה סוגי מכנסיים… וכמו שכתבת כחול הוא צבע השולט.. אז אני עוד חולמת על בת(כן כן) והחלום להלביש אותה בכל הטוב הזה לגמריי עושה לי את זה.. (לפעמים יש כתבות בטלוויזיה שלגמריי מזכירות לי איזה מזל שיש לי בנים) בין חברותיי אנחנו ממש מעט שמשקיעות בבגדי הבנים הרוב קונות בחנויות זולות ונטולות סטייל ושיק בטענה שגם ככה חוזרים עם כתמים מהגן.. 🤷
    לשנה החדשה נאחל שידאגו לנו ליותר מגוון בבגדים ובמחירים שקצת יתנו לנו לנשום ⁦❤️⁩

    אהבתי

    1. את יודעת הבאסה שהן קונות בכאלה חנויות מכמה סיבות שעל חלקם דברתי בפוסט הקודם… ההבדלי מגדר, דימוי עצמי והיעדר אופציות כמו אצל בנות…מבאס אבל נכון… ועדיין אם מכירים את השוק ועוקבים אחרי מבצעים וסיילים קניה מחושבת והכל זה אפשרי… מקווה שאצליח ליצור שינוי חשיבתי אצל עוד אמהות לבנים ושיראן את הדברים כמוך כמוני… קצת אחרת

      אהבתי

  2. מסכימה עם כל מילה!
    מצד שני כיף להיות עם ילד שאימו חובבת סטיילינג, שאחרי חריש עמוק בסיילים ובאתרים בחו”ל, תמיד לבוש מגניב ומיוחד,
    ולא בשטנץ של חצאיות טוטו ורודות וקשתות של חדי קרן.
    גם אם היתה לי בת לא היתה לבושה כך.

    אהבתי

כתיבת תגובה

בלוג בוורדפרס.קום.

למעלה ↑