חופשה בפולין – חלק רביעי

את היום האחרון שלנו בקלוב מילה בחרנו בשייט באגם. שכרנו שתי סירות מנוע – כיוון שהינו שלוש משפחות , ויצאנו לשוט באופן עצמאי. יש אפשרות להשכיר אחת גדולה אבל אז בילתי אפשרי לנהוג לבד בסירה וזו בהחלט חלק מהחוויה. אגב אנחנו שכרנו לשעה וניתן לשכור גם ליום שלם.

כמו שכבר אמרתי בפוסטים הקודמים לקלוב מילה יש המון מה להציע למי ששוהה בו, ובין השאר מגוון של פעילויות מים בתשלום כמו אופנועי ים, סירת פדלים, סאפ, סירות ממונעות ועוד.

**חשוב לציין שהם לא סוגרים מראש את השכרת הסירה ויש להגיע בעשר לביתן הסירות לשריין את הסירות לאותו היום.

עשינו סיבוב סביב החופים באזור! קפיצה או שתיים למים וחזרה. מספיק בשביל שכל הברנשים יהנו, ישנו, ינהגו ויתעייפו.

לאחר התרעננות קצרה שכללה מעבר לבגדים יבשים החלטנו לסוע למגלשות ההרים שבמיקוואקי במתחם של מלון גולביאסקי. כבר הינו במגלשות בסגנון באוסטריה וסלובניה כך שבאופן אובייקטיבי אני יכולה לומר שאלו יחסית עדינות.

לינק וויז לנסיעה למגלשות:

https://waze.com/ul/hu3x64df6d

אגב, בשונה ממקומות אחרים המחיר פשוט בדיחה:

קונים כרטיס מגנטי וטוענים אותן במינימום של 25 זלוטי (וכמובן שאפשר גם ביותר) כשמבוגר עולה אם אני לא טועה 8 זלוטי וילד 3 זלוטי. בחשבון פשוט משפחה שלמה גולשת המון בסכום דיי קטן בהשוואה לאתרים דומים במדינות אחרות.

משם המשכנו להליכה רגלית וארוחת ערב במדרחוב של מיקוואקי. חנינו בחניון צדדי יותר שלוקח חמישה זלוטי לשעת חניה כי באזור הנמל קשה למצוא חניה שלא בחניונים .

לינק נסיעה בוויז:

https://waze.com/ul/hu3x64f7pr

אגב אם בא לכם קצת חפירה והיסטוריה ובמקרה נקלעתם לעיירה מיקוואקי שימו לב לאופי הבנייה של המבנים והבתים בעיירה. רוב הבניה מזכירה מעט גרמניה ואפילו איטליה וישנה מאוד מעט בניה בסגנון מזרח אירופה . ברפרוף קצר על ההיסטוריה של המקום, באמת רואים שעד לא מזמן האזור היה בשליטה גרמנית ולכן יש לו את האופי המיוחד שלו.

חנות שנקראת גרגמל ומוכרת גראס.
ולתוספת הומור קטנה- כשדור ראה את החנות הוא אמר לי… " אמא את יודעת מה קורה למי ששותה את המיץ של גרגמל? … הוא הופך לדרדס " .
במובן מסויים הוא צדק 😜

נחזור לטיול…הבוקר שאחריו נפתח דיי בשאנטי לקראת המעבר לאזור אולשטיין. לאחר ארוחת הבוקר אפשרנו לילדים לשחק בגינה של המלון על מנת שיוציאו כמה שיותר מהמרץ של הבוקר ונוכל לעשות את הנסיעה- כשעתיים וחצי- בשקט יחסי. ובעוד הילדים שחקו בגינה הגברים העבירו את המזוודות למכוניות ודאגו לעשות את הצ׳ק אאוט.

באולטשיין סגרנו מראש את ה- kur hotel . שלחנו למלון מייל באופן עצמאי וסגרנו ללא תיווך של אתר זה או אחר, פשוט מכיוון שהמחיר היה טוב יותר .

לינק נסיעה בוויז-

https://waze.com/ul/hu3wd0ck3n

בגדול אולשטיין מאוד שונה באופי שלה מאזור מיקוואקי. היא נחשבת לאחת הערים הגדולות באזור האגמים והרבה פחות כפרית.

המלון נמצא באזור קצת יותר שקט של העיר, ממש על הגבול שלה, סוג של פרבר, שוכן על שפת אגם עם טרסת ענק מהפנטת ורציף סירות פסטורלי על המים. אני מודה שכאשר הגענו למלון ולאחר פריקת מזוודות פשוט התחשק לנו לרבוץ, להנות מכל היופי הזה ולא לעשות הרבה.

עוד קצת על המלון…
המלון קטן ושקט יחסית, אם אני לא טועה כ- 36 חדרים, ועיקר הרעש היה של הילדים שלנו.
למלון מסעדה לא פחות ממעולה! , גינת משחקים לילדים, גם בחדר האוכל אגב יש פינת משחקים לילדים, קייאקים לשימוש האורחים, אזור להבערת מדורה ( בעלות של 100 זלוטי ובתיאום מראש עם הקבלה הם אפילו דואגים להכין ולסדר מראש את העצים) , חוף פרטי ועוד פרט חשוב ארוחת בוקר שגם היא מעולה ומגוונת.

מכיוון שלמלון מעט חדרים כנראה הקצאת החדרים שלו לבוקינג נמוכה ודרכם אין כמעט חדרים. בנוסף, כפי שכתבתי בפוסטים הקודמים, בפולין הרבה מלונות יוצאים לפגרת חורף קצרה ,ולכן הרבה פעמים נראה שעד ינואר אין חדרים זמינים. מהסיבות הללו הזמנו את החדרים בהתכתבות ישירה מולם דרך המייל סביב חודש ינואר. אנחנו הינו בהרכב של 2 פלוס שלוש ושילמנו 270 ש"ח ללילה כולל ארוחת הבוקר.

עוד פרט חשוב הוא שלמלון אין חדרי משפחה עם נוף לאגם . מודה שברגע ההגעה למלון זה מעט אכזב אותנו אבל בסופו של יום רבצנו רוב הזמן במדשאה האינסופית של המלון והנוף מהחדר לא היה משמעותי.

מייל המלון:

recepcja@hotelkur.pl

בהקשר לארוחות הבוקר בפולין ככלל חשוב לי להדגיש…
אין מדובר בארוחות בסגנון הכל כלול בטורקיה אבל בהחלט יש מגוון של ביצים, גבינות, נקניקים, לחמים, ירקות, שתיה ומתוקים. יש מלונות שיש בהם יותר כמו ה- kur למשל ויש שיש בהם פחות אך כולם יכולים לאכול ולשבוע.

עוד טיפ קטן בהקשר למסעדה במלון…
גם פה לוקח להם דיי הרבה זמן להביא את המנות ולכן שוב אל תתישבו רעבים מידיי. כמו שכתבתי בפוסטים הקודמים שלי…שבו מראש…קחו את הזמן ותנו לילדים לשחק בגינת המשחקים שלמטה בזמן שאתם משקיפים עליהם מהטרסה של המסעדה עד שיגיע האוכל. אגב, גם אם אתם לא אורחי המלון המסעדה סופר כדאית ומומלצת .

המלצות אישיות על:

דג קוד עם אטריות שחורות

טרטר בקר

מרק עוף עם אטריות

כל הסלטים פה נהדרים

וסטייק ענק טעים ועסיסי שמגיע עם פוטטוז מתפוחי אדמה טריים.

ועכשיו אתן לכם ולי לרייר עד הפעם הבאה.

<span dir=rtl>6תגובות ל‘חופשה בפולין – חלק רביעי’</span>

Add yours

  1. מעבר לזה שאני נהנת לקרוא את מה שאת כותבת, התמונות והילדים שלך מהממים. כמו מתוך פרסומת. צילומים מדהימים, לבושים בסטייל מדהים.
    מקסים

    אהבתי

כתיבת תגובה

בלוג בוורדפרס.קום.

למעלה ↑